Na temat zaburzeń emocjonalnych – depresja i podobne.

Zaburzenia emocjonalne to obszerne pojęcie zawierające przeróżnego rodzaju zakłócenia postępowania, sposobu myślenia oraz nastroju człowieka.

CiekawostkiPoradyZdrowie

10 rzeczy, które możesz zrobić dla zdrowia psychicznego

Rate this post

Wypróbuj te wskazówki, aby zachować równowagę lub przywróć równowagę zdrowia psychicznego:

1. Oceń siebie:

Traktuj siebie z życzliwością i szacunkiem i unikaj samokrytyki. Znajdź czas na swoje hobby i ulubione projekty lub poszerz swoje horyzonty. Codziennie rób coś dla siebie: rozwiązuj krzyżówki, prowadź ogród, idź na lekcje tańca, naucz się grać na instrumencie lub biegle władać innym językiem.

2. Zadbaj o swoje ciało:

Dbanie o zdrowie ie fizycznie może poprawić zdrowie psychiczne. Upewnij się, że:

  • Jesz pożywne posiłki
  • Unikasz papierosów
  • Pij dużo wody
  • Ćwicz, aby zmniejszyć depresję i lęk oraz poprawić nastrój
  • Dobrze się wysypiaj. Naukowcy uważają, że brak snu przyczynia się do wysokiego wskaźnika depresji u studentów.

3. Otaczaj się dobrymi ludźmi:

Ludzie z silnymi powiązaniami rodzinnymi lub społecznymi są na ogół zdrowsi niż ci, którzy nie mają wsparcia. Twórz plany z pomocą członków rodziny i przyjaciół lub szukaj zajęć, w których możesz poznać nowych ludzi, takich jak klub lub grupa wsparcia.

4. Daj sobie:

Poświęć swój czas i energię, aby pomóc komuś innemu. Będziesz czuł się dobrze robiąc coś namacalnego, aby pomóc komuś w potrzebie – i jest to świetny sposób na poznanie nowych ludzi.



5. Dowiedz się, jak radzić sobie ze stresem:

Czy nam się podoba, czy nie, stres jest częścią życia. Ćwicz dobre umiejętności radzenia sobie z nim: spróbuj strategii stresu jednominutowego, ćwicz Tai Chi, uprawiaj sporty, chodź na spacery, baw się ze swoim zwierzakiem lub spróbuj pisać dziennik jako reduktor stresu. Pamiętaj też, aby uśmiechnąć się i wprowadzać humor w życie. Badania pokazują, że śmiech może wzmocnić układ odpornościowy, złagodzić ból, rozluźnić ciało i zmniejszyć stres.

6. Myśl, medytuj, ćwiczenia relaksacyjne:

Spróbuj medytacji lub modlitwy. Ćwiczenia relaksacyjne i modlitwa mogą poprawić stan umysłu i spojrzenie na życie. W rzeczywistości badania pokazują, że medytacja może pomóc ci poczuć spokój i wzmocnić efekty terapii.

7. Ustal realistyczne cele:

Zdecyduj, co chcesz osiągnąć naukowo, zawodowo i osobiście, i zapisz kroki, które są potrzebne do realizacji celów. Celuj wysoko, ale bądź realistą i nie przekraczaj harmonogramu. Będziesz cieszyć się niesamowitym poczuciem spełnienia i poczucia własnej wartości, gdy będziesz dążyć do celu. 

8. Przełam monotonię:

Chociaż nasze procedury sprawiają, że jesteśmy bardziej wydajni i poprawiamy nasze poczucie bezpieczeństwa i ochrony, mała zmiana tempa może przyspieszyć żmudny harmonogram. Zmień trasę biegania, zaplanuj podróż, wybierz się na spacer po innym parku, powieś nowe zdjęcia lub wypróbuj nową restaurację.

9. Unikaj alkoholu i narkotyków:

Ogranicz spożycie alkoholu i unikaj narkotyków. Czasami ludzie używają alkoholu i narkotyków do „samoleczenia”, ale w rzeczywistości alkohol i narkotyki tylko pogarszają problemy.

10. Uzyskaj pomoc, gdy jej potrzebujesz:

Poszukiwanie pomocy jest oznaką siły – a nie słabością. Ważne jest, aby pamiętać, że leczenie jest skuteczne. Ludzie, którzy otrzymają odpowiednią opiekę, mogą wyzdrowieć z choroby psychicznej i uzależnienia i prowadzić pełne, satysfakcjonujące życie. 




Comment here