Warning: Uninitialized string offset 0 in /home/klient.dhosting.pl/prasa24h/zaburzeniaemocjonalne.pl/public_html/wp-includes/feed.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /home/klient.dhosting.pl/prasa24h/zaburzeniaemocjonalne.pl/public_html/wp-includes/feed.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /home/klient.dhosting.pl/prasa24h/zaburzeniaemocjonalne.pl/public_html/wp-includes/rest-api/endpoints/class-wp-rest-comments-controller.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /home/klient.dhosting.pl/prasa24h/zaburzeniaemocjonalne.pl/public_html/wp-includes/rest-api/endpoints/class-wp-rest-comments-controller.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /home/klient.dhosting.pl/prasa24h/zaburzeniaemocjonalne.pl/public_html/wp-includes/rest-api/endpoints/class-wp-rest-font-families-controller.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /home/klient.dhosting.pl/prasa24h/zaburzeniaemocjonalne.pl/public_html/wp-includes/rest-api/endpoints/class-wp-rest-font-families-controller.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /home/klient.dhosting.pl/prasa24h/zaburzeniaemocjonalne.pl/public_html/wp-includes/widgets/class-wp-widget-media-image.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /home/klient.dhosting.pl/prasa24h/zaburzeniaemocjonalne.pl/public_html/wp-includes/widgets/class-wp-widget-media-image.php on line 1
Dialog w komunikowaniu się

Zaburzenia emocjonalne – depresja i podobne.

Zaburzenia emocjonalne to obszerne pojęcie zawierające przeróżnego rodzaju zakłócenia postępowania, sposobu myślenia oraz nastroju człowieka.

CiekawostkiDefinicjeRelacje

Dialog w komunikowaniu się

[ align="left" reference="auto" valign="top"]

W trakcie prowadzonej rozmowy postaraj się, na podstawie poniższych zasad rozmowy opierającej się na równości, wzajemnego szacunku oraz świadomości wagi ludzkich słów, znaleźć odchylenia wynikające z nieprzestrzegania tych zasad.

Zasady poprawnego prowadzenia dialogu

  1. Zachowujemy istotność słów wypowiadanych przez drugą osobę – staramy się zachować równość w dialogu, nie podważając zdania innych na podstawie tego, iż jest mniej istotne
  2. Pozostawiamy innym możliwość podejmowania samodzielnych działań – nie odbieramy innym możliwości samodzielnego podejmowania działania i nie działamy wbrew jej zdania
  3. W rozmowie skupiamy się na osobach biorących w niej udział – nie wykorzystujemy innych osób by na podstawie ich przeżyć ukazać siebie w lepszym lub gorszym świetle, nie obgadujemy
  4. Indywidualizujemy osoby zamiast etykietować – nie możemy oceniać całokształtu poprzez mały wycinek znanej nam sytuacji
  5. Pozostawiamy innym możliwość odpowiadania za swoje czyny – nie możemy brać na siebie odpowiedzialności za drugą osobę, jeśli odbierzemy jej tym możliwość decydowania o sobie
  6. Dajemy osobie dokończyć wątek – jeśli osoba nie lubi, gdy się jej przerywa powinniśmy dostosować się do tego
  7. Powinniśmy dać drugiej osobie możliwość dodania swojej opinii, wypowiedzi – by zachować równość i szacunek podczas rozmowy, powinniśmy pozwolić wypowiedzieć się w danym temacie drugiej osobie, jeśli ta wyraża taką chęć
  8. Staramy się wyjść poza strefę własnych racji i pojąć odmienne zdanie innych – mimo, iż możemy nie zgadać się z opinią innych zawsze powinniśmy pamiętać by szanować odmienność zdań
  9. Słuchamy wypowiedzi innych – nie udawaj, że słuchasz, gdy Twój rozmówca mówi pamiętaj by aktywnie słuchać jego wypowiedzi
  10. Staramy się znaleźć wspólny temat i język – odszukaj to co łączy Cię z rozmówcą i używaj języka, który odpowiada wam obydwu
  11. Ostrożnie dobieramy żarty w toku rozmowy – jeśli nie jesteś pewien, czy żart kogoś urazi to lepiej powstrzymaj się przed mówieniem go
  12. Nie projektujemy innym życia – nie staraj się doradzać innej osobie nie znając całokształtu sytuacji, twoja chęć pomocy może więcej zaszkodzić niż pomóc
  13. Mamy świadomość wagi własnych słów – pamiętaj, że jedno nieodpowiednie słowo wystarczy by kogoś nieodwracalnie zranić
  14. Nie pozwalamy by ktoś łamał w rozmowie z nami wyżej wymienione zasady – pamiętaj by zarówno stosować się do owych zasad jak i przypominać o nich innym, gdy Ci ich nie przestrzegają



I pamiętaj…

Jako że jesteśmy tylko ludźmi popełniamy błędy. Nie załamuj się, gdy zdarzy Ci się złamać którąś z zasad. Ważne jest to, że masz świadomość ich istnienia i potrzebę ich przestrzegania w celu zachowania świadomej i równej dla obu stron rozmowy.

Dawid Marzol



Comment here