Na temat zaburzeń emocjonalnych – depresja i podobne.

Zaburzenia emocjonalne to obszerne pojęcie zawierające przeróżnego rodzaju zakłócenia postępowania, sposobu myślenia oraz nastroju człowieka.

EmocjeKsiążkiRelacje

Budowanie relacji z samym sobą

Rate this post

„Relacja z samym sobą nadaje ton każdej innej relacji, którą masz”. Robert Holden

Wypróbuj to ćwiczenie: wyobraź sobie, że jesteś w związku z kimś, kogo nie kochałeś, który jest głęboko wadliwy, bezwartościowy i niewystarczająco dobry. Teraz wyobraź sobie, że musisz być w tym związku do końca życia. Jak by wyglądał ten związek? Jak ta relacja wpłynęłaby na twoje myśli, zachowanie i codzienne życie?
Ważne jest, aby ocenić związek, jaki masz z samym sobą. Zadaj sobie pytanie: czy rozmawiałbyś z kimś w taki sposób, w jaki mówisz o sobie i do siebie?

„Dbanie o siebie to nie pobłażanie sobie, to instynkt samozachowawczy”. Audre Lorde

Dbanie o siebie to dbanie również o swoje zdrowie psychiczne. Relacja, którą masz ze sobą, jest kluczowa dla twojego dobrego samopoczucia, a także dla tworzenia zdrowych i szczęśliwych relacji z innymi. Regularne bycie miłym dla siebie to jedna z najlepszych rzeczy, jakie możesz dla siebie zrobić.

Dbanie o siebie może wyglądać dla każdego inaczej. Samoopieka może polegać na chodzeniu na spacer po okolicy, spędzaniu czasu na łonie natury lub regularnym spotykaniu się z przyjaciółmi lub rozmawianiu z nimi.

Oto kilka nawyków, które możesz zacząć już dziś, a które mogą przynieść pozytywną zmianę w poprawie relacji, jaką masz z samym sobą:



  • Zainwestuj w siebie. Poświęć 15–30 minut każdego dnia, robiąc coś, co Cię podniesie na duchu.
  • Kiedy twój wewnętrzny lub zewnętrzny krytyk znajdzie błędy, spróbuj znaleźć prawdę i wyjątek od tego, co zostało powiedziane.
  • Jeśli się potkniesz lub poczujesz, że zawiodłeś, nie krytykuj się. Zachowuj się, jakbyś był swoim najlepszym przyjacielem: bądź miły i pomocny.
  • Zrób coś, aby się uspokoić pod koniec każdego dnia.
  • Poświęć kilka minut każdego dnia, aby docenić siebie.

Gonimy za „pozytywnymi” emocjami, nie będąc gotowi je przyjąć lub gonimy za szczęściem, nie zauważając, co obecnie mamy tu i teraz. Mamy oczekiwania co do pewnych emocji, jak szczęście, euforia i pogodzenie, nie rozumiejąc tych, które mamy obecnie. Jak możemy zaufać, że odnajdziemy się w tych nowych emocjach? Czy będziemy w stanie je zauważyć, skoro nie zauważamy obecnych? Co takiego pomogło mi przemieszczać się łatwiej po mojej przestrzeni? Medytacje, ćwiczenia uważności, spacery, pisanie, fotografowanie, tworzenie biżuterii i co najważniejsze, otwieranie się na siebie z intencją odkrywania. – Micia Mieszkowski




Comment here