Na temat zaburzeń emocjonalnych – depresja i podobne.

Zaburzenia emocjonalne to obszerne pojęcie zawierające przeróżnego rodzaju zakłócenia postępowania, sposobu myślenia oraz nastroju człowieka.

Choroby, zaburzeniaKsiążkiZdrowie

Jakie są oznaki autyzmu?

Rate this post

Wczesne zdiagnozowanie autyzmu ma ogromne znaczenie. Rozpoznając wczesne oznaki i objawy, możesz zapewnić dziecku pomoc, której potrzebuje, aby się uczyć, wzrastać i rozwijać się.

Co to jest autyzm?

Autyzm przejawia się poprzez szereg objawów. Zaburzenia ze spektrum autyzmu pojawiają się w okresie niemowlęcym i wczesnym dzieciństwie, powodując opóźnienia w wielu podstawowych obszarach rozwoju, takich jak nauka mówienia, zabawa i interakcja z innymi.

Opowieść dotyka specyfiki funkcjonowania osób z autyzmem – Książka w ofercie sprzedaży – https://tylkorelaks.pl/911-tajemniczy-swiat-witka-moj-brat-ma-autyzm.html

Oznaki i objawy autyzmu są bardzo zróżnicowane, podobnie jak jego skutki. Niektóre dzieci z autyzmem mają tylko łagodne upośledzenia, podczas gdy inne mają więcej przeszkód do pokonania. Jednak każde dziecko ze spektrum autyzmu ma problemy, przynajmniej do pewnego stopnia, w następujących trzech obszarach:

  • Komunikowanie się werbalnie i niewerbalnie
  • Odnoszenie się do innych i otaczającego ich świata
  • Myślenie i zachowywanie się elastycznie

Wśród lekarzy, rodziców i ekspertów istnieją różne opinie na temat przyczyn autyzmu i najlepszych sposobów jego leczenia. Jest jednak jeden fakt, co do którego wszyscy są zgodni: pomaga wczesna i intensywna interwencja. W przypadku dzieci z grupy ryzyka i dzieci, które wykazują wczesne objawy, może to mieć ogromne znaczenie. Ale bez względu na wiek Twojego dziecka, nie trać nadziei. Leczenie może zmniejszyć skutki choroby i pomóc dziecku w rozwoju.

Jako rodzic jesteś w najlepszej pozycji, aby dostrzec najwcześniejsze oznaki autyzmu

Znasz swoje dziecko lepiej niż ktokolwiek inny i obserwujesz zachowania i dziwactwa, których pediatra podczas krótkiej, piętnastominutowej wizyty może nie mieć szansy zobaczyć. Pediatra Twojego dziecka może być cennym partnerem, ale nie lekceważ wagi własnych obserwacji i doświadczeń . Kluczem do sukcesu jest kształcenie się, aby wiedzieć, co jest typowe, a co nie.

Monitoruj rozwój swojego dziecka Autyzm wiąże się z różnymi opóźnieniami rozwojowymi, więc uważne obserwowanie, kiedy – lub czy – Twoje dziecko osiąga kluczowe społeczne, emocjonalne i poznawcze kamienie milowe, jest skutecznym sposobem wczesnego wykrycia problemu. Chociaż opóźnienia rozwojowe nie wskazują automatycznie na autyzm, mogą wskazywać na zwiększone ryzyko.

Podejmij działanie, jeśli jesteś zaniepokojony. Każde dziecko rozwija się w innym tempie, więc nie musisz panikować. Jeśli chodzi o zdrowy rozwój, istnieje szeroki zakres „typowych zachwiań”. Ale jeśli Twoje dziecko nie osiąga podstawowych zdolności adekwatnych do wieku lub podejrzewasz problem, natychmiast podziel się swoimi obawami z lekarzem dziecka. Nie czekaj.

Nie akceptuj podejścia „poczekaj i zobacz”. Wielu zaniepokojonym rodzicom mówi się: „Nie martw się” lub „Poczekaj i zobacz”. Ale czekanie to najgorsza rzecz, jaką możesz zrobić. Ryzykujesz utratę cennego czasu w wieku, w którym Twoje dziecko ma największe szanse na poprawę. Ponadto, niezależnie od tego, czy opóźnienie jest spowodowane autyzmem, czy jakimś innym czynnikiem, jest mało prawdopodobne, aby dzieci z opóźnionym rozwojem po prostu „wyrosły” ze swoich problemów. Aby rozwinąć umiejętności w zakresie opóźnień, Twoje dziecko potrzebuje dodatkowej pomocy i ukierunkowanego leczenia.

Zaufaj instynktowi. Idealnie byłoby, gdyby lekarz twojego dziecka potraktował twoje obawy poważnie i przeprowadził dokładną ocenę autyzmu lub innych opóźnień rozwojowych. Ale czasami nawet lekarze o dobrych intencjach pomijają sygnały ostrzegawcze lub nie doceniają problemów. Wsłuchaj się w swoje przeczucia, jeśli mówi Ci, że coś jest nie tak i bądź wytrwały. Umów się na wizytę kontrolną u lekarza, zasięgnij drugiej opinii lub poproś o skierowanie do specjalisty.



Wszelka regresja jest poważnym sygnałem ostrzegawczym dla autyzmu

Niektóre dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu zaczynają rozwijać umiejętności komunikacyjne, a następnie cofają się, zwykle między 12 a 24 miesiącem. Na przykład dziecko, które komunikowało się za pomocą słów takich jak „mamusia” lub „na rączki”. Jakakolwiek utrata mowy, paplanina, gesty lub umiejętności społeczne należy traktować bardzo poważnie, ponieważ regresja jest głównym sygnałem ostrzegawczym dla autyzmu.

Oznaki i objawy autyzmu u niemowląt i małych dzieci

Jeśli autyzm zostanie zdiagnozowany w dzieciństwie, leczenie może w pełni wykorzystać niezwykłą plastyczność młodego mózgu. Chociaż autyzm jest trudny do zdiagnozowania przed upływem 24 miesiąca, objawy często pojawiają się między 12 a 18 miesiącem. Jeśli objawy zostaną wykryte przed 18 miesiącem życia, intensywne leczenie może pomóc w odwróceniu objawów.

Najwcześniejsze oznaki autyzmu obejmują brak typowych zachowań – a nie obecność nietypowych – więc mogą być trudne do wykrycia. W niektórych przypadkach najwcześniejsze objawy autyzmu są nawet błędnie interpretowane, ponieważ niemowlę może wydawać się ciche, spokojne i niewymagające. Możesz jednak wcześnie wychwycić znaki ostrzegawcze, jeśli wiesz, czego szukać.

Niektóre niemowlęta z autyzmem nie reagują na przytulanie, nie wyciągają rąk, aby je podnieść lub nie patrzą na matki podczas karmienia.

Wczesne oznaki

Twoje dziecko nie:

  • Nawiązuje kontakt wzrokowy, taki jak patrzenie na siebie podczas karmienia lub uśmiechanie się, gdy się do ciebie uśmiecha
  • Odpowiada na imię lub na dźwięk znajomego głosu
  • Podąża za obiektami wizualnie lub podążaj za swoim gestem, gdy wskażesz rzeczy
  • Wskaże lub pomacha na pożegnanie lub użyje innych gestów do komunikacji
  • Wykona dźwięku, aby zwrócić na siebie uwagę
  • Zainicjuje lub zareaguje na przytulanie lub wyciągnie ręki, aby zostać podniesionym
  • Naśladuje ruchów i mimiki
  • Gra z innymi ludźmi lub dzieli się zainteresowaniem i radością
  • Zwraca uwagi lub zachowuje ostrożność, jeśli zrobisz sobie krzywdę lub poczujesz dyskomfort

Oznaki i objawy u starszych dzieci

Wraz z wiekiem dzieci sygnały ostrzegawcze we wczesnej ocenie ryzyka autyzmu stają się bardziej zróżnicowane. Istnieje wiele znaków i symptomów ostrzegawczych, ale zazwyczaj dotyczą one upośledzonych umiejętności społecznych, trudności z mową i językiem, trudności w komunikacji niewerbalnej i nieelastycznego zachowania.

Oznaki trudności społecznych

  • Wydaje się bezinteresowny lub nieświadomy innych ludzi lub tego, co się wokół nich dzieje
  • Nie wie, jak integrować się z innymi, bawić się lub nawiązywać znajomości
  • Woli, aby nie być dotykanym, trzymanym ani przytulanym
  • Nie gra w gry „udawane”, nie angażuje się w gry grupowe, nie naśladuje innych ani nie wykorzystuje zabawek w kreatywny sposób
  • Ma problemy ze zrozumieniem uczuć lub mówieniem o nich
  • Wydaje się, że nie słyszy, kiedy inni z nim rozmawiają
  • Nie dzieli się zainteresowaniami ani osiągnięciami z innymi (rysunki, zabawki)

Podstawowe interakcje społeczne mogą być trudne dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Wydaje się, że wiele dzieci ze spektrum autyzmu woli żyć we własnym świecie, z dystansem i oderwaniem od innych.

Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu mają trudności z mową i językiem. Często zaczynają mówić późno.

Oznaki niewerbalnych trudności w komunikacji

  • Unika kontaktu wzrokowego
  • Używa mimiki twarzy, która nie pasuje do tego, co mówi
  • Nie odbiera wyrazu twarzy, tonu głosu i gestów innych osób
  • Wykonuje bardzo mało gestów (takich jak wskazywanie).
  • Nietypowo reaguje na widoki, zapachy, tekstury i dźwięki. Może być szczególnie wrażliwy na głośne dźwięki.
  • Może również nie reagować na osoby wchodzące / wychodzące, a także próby przyciągnięcia uwagi dziecka.
  • Nietypowa postawa, niezdarność lub ekscentryczne sposoby poruszania się (np. Chodzenie wyłącznie na palcach)

Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu mają problemy z wychwytywaniem subtelnych sygnałów niewerbalnych i używaniem mowy ciała. To sprawia, że ​​„dawanie i branie” interakcji społecznych jest bardzo trudne.

Oznaki nieelastyczności

Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu są często ograniczone, nieelastyczne, a nawet obsesyjne w swoich zachowaniach, czynnościach i zainteresowaniach.

Powszechne ograniczone i powtarzalne zachowania

  • Trzepotanie rąk
  • Kołysząc się w przód iw tył
  • Kręci się w kółko
  • Pstrykanie palcem
  • Uderzanie głową
  • Wpatrując się w światło
  • Stukające w uszy
  • Drapanie
  • Układanie zabawek
  • Obserwowanie poruszających się obiektów
  • Pulsujące światło włącza się i wyłącza
  • Powtarzające się słowa lub dźwięki

Przyczyny autyzmu

Do niedawna większość naukowców uważała, że ​​autyzm jest spowodowany głównie czynnikami genetycznymi. Jednak nowe, przełomowe badania wskazują, że czynniki środowiskowe mogą być również ważne w rozwoju autyzmu.

Niemowlęta mogą rodzić się z genetyczną podatnością na autyzm, która jest następnie wyzwalana przez coś w środowisku zewnętrznym, albo gdy jest jeszcze w łonie matki, albo jakiś czas po urodzeniu.

Należy zauważyć, że środowisko w tym kontekście oznacza wszystko poza ciałem. Nie ogranicza się do zanieczyszczeń lub toksyn w atmosferze. W rzeczywistości jednym z najważniejszych środowisk wydaje się być środowisko prenatalne.




Comment here