Na temat zaburzeń emocjonalnych – depresja i podobne.

Zaburzenia emocjonalne to obszerne pojęcie zawierające przeróżnego rodzaju zakłócenia postępowania, sposobu myślenia oraz nastroju człowieka.

CiekawostkiEmocjeKsiążkiPoradyRelacje

Myśl pozytywnie – to zmniejsza stres!

Rate this post

Pozytywne myślenie pomaga w radzeniu sobie ze stresem, a nawet może poprawić Twoje zdrowie. Ćwicz przezwyciężanie negatywnego dialogu wewnętrznego.

Czy twoja szklanka jest do połowy pusta czy do połowy pełna? To, jak odpowiesz na to odwieczne pytanie o pozytywne myślenie, może odzwierciedlać Twój pogląd na życie, Twój stosunek do siebie oraz to, czy jesteś optymistą, czy pesymistą – a nawet może wpłynąć na Twoje zdrowie.

Rzeczywiście, niektóre badania pokazują, że cechy osobowości, takie jak optymizm i pesymizm, mogą wpływać na wiele obszarów twojego zdrowia i dobrego samopoczucia. Pozytywne myślenie, które zwykle towarzyszy optymizmowi, jest kluczowym elementem skutecznego zarządzania stresem. A skuteczne zarządzanie stresem wiąże się z wieloma korzyściami zdrowotnymi. Jeśli masz skłonność do pesymizmu, nie rozpaczaj — możesz nauczyć się pozytywnego myślenia.

Książka pozwala osiągnąć długofalowe efekty i wprowadzić realne zmiany, niezależnie od tego, jaki cel nam przyświeca.

(…) wierzmy, że nasze pozytywne myśli są siłą sprawczą rzeczywistości. Nasza myśl to energia, która przekuwa obrazy myślowe w rzeczywistość. – Tadeusz Dawid Kurman

Zrozumienie pozytywnego myślenia i mówienia

Pozytywne myślenie nie oznacza, że ​​ignorujesz mniej przyjemne sytuacje życiowe. Pozytywne myślenie oznacza po prostu, że podchodzisz do nieprzyjemności w bardziej pozytywny i produktywny sposób. Myślisz, że stanie się najlepsze, a nie najgorsze.

Pozytywne myślenie często zaczyna się od mówienia do siebie. Mówienie do siebie to niekończący się strumień niewypowiedzianych myśli, które przepływają przez twoją głowę. Te automatyczne myśli mogą być pozytywne lub negatywne. Część twojego wewnętrznego dialogu pochodzi z logiki i rozsądku. Inne mówienie do siebie może wynikać z błędnych wyobrażeń, które tworzysz z powodu braku informacji lub oczekiwań z powodu z góry przyjętych pomysłów na to, co może się wydarzyć.

Bardzo często scenariusz życia został już napisany, a my go tylko realizujemy, często my piszemy go sami, w sposób negatywny lub pozytywny (…) Zadziałało prawo przyciągania, co tworzysz w myślach to dostajesz. Ale mamy prawo do zmian, podjęcia nowych decyzji, zmiany działania zmiany obrazu a tym samym zmiany rzeczywistości. – Tadeusz Dawid Kurman

Jeśli myśli, które przechodzą przez twoją głowę, są w większości negatywne, twoje spojrzenie na życie jest bardziej pesymistyczne. Jeśli twoje myśli są w większości pozytywne, prawdopodobnie jesteś optymistą — kimś, kto praktykuje pozytywne myślenie.

Korzyści zdrowotne pozytywnego myślenia

Naukowcy nadal badają wpływ pozytywnego myślenia i optymizmu na zdrowie. Korzyści zdrowotne, jakie może zapewnić pozytywne myślenie, obejmują:

  • Zwiększona żywotność
  • Niższe wskaźniki depresji
  • Niższy poziom niepokoju i bólu
  • Większa odporność na choroby
  • Lepsze samopoczucie psychiczne i fizyczne
  • Lepsze zdrowie układu krążenia i mniejsze ryzyko śmierci z powodu chorób układu krążenia i udaru mózgu
  • Zmniejszone ryzyko śmierci z powodu raka
  • Zmniejszone ryzyko śmierci z powodu chorób układu oddechowego
  • Zmniejszone ryzyko śmierci z powodu infekcji
  • Lepsze umiejętności radzenia sobie w trudach i okresach stresu

Nie jest jasne, dlaczego ludzie, którzy angażują się w pozytywne myślenie, doświadczają tych korzyści zdrowotnych. Jedna z teorii głosi, że pozytywne nastawienie pozwala lepiej radzić sobie w sytuacjach stresowych, co zmniejsza szkodliwy wpływ stresu na organizm.



Uważa się również, że pozytywni i optymistyczni ludzie mają tendencję do prowadzenia zdrowszego stylu życia — częściej uprawiają aktywność fizyczną, stosują zdrowszą dietę i nie palą ani nie piją w nadmiarze alkoholu.

Rozpoznawanie negatywnego myślenia

Nie jesteś pewien, czy twoja mowa jest pozytywna czy negatywna? Niektóre typowe formy negatywnego dialogu wewnętrznego obejmują:

  • Filtracja. Wyostrzasz negatywne aspekty sytuacji i odfiltrowujesz wszystkie pozytywne. Na przykład miałeś wspaniały dzień w pracy. Ukończyłeś swoje zadania z wyprzedzeniem i otrzymałeś pochwałę za wykonanie szybkiej i dokładnej pracy. Tego wieczoru skupiasz się tylko na swoim planie, aby wykonać jeszcze więcej zadań i zapominasz o otrzymanych komplementach.
  • Personalizacja. Kiedy dzieje się coś złego, automatycznie obwiniasz siebie. Na przykład słyszysz, że wieczór z przyjaciółmi jest odwołany i zakładasz, że zmiana planów jest spowodowana tym, że nikt nie chciał być w pobliżu.
  • Katastrofalne. Automatycznie przewidujesz najgorsze bez faktów, że stanie się gorsze. Przejezdna kawiarnia źle zamówi Twoje zamówienie, a potem myślisz, że reszta dnia będzie katastrofą.
  • Obwinianie. Próbujesz powiedzieć, że ktoś inny jest odpowiedzialny za to, co ci się przydarzyło, zamiast ciebie. Unikasz bycia odpowiedzialnym za swoje myśli i uczucia.
  • Mówiąc, że „powinieneś” coś zrobić. Myślisz o wszystkich rzeczach, które uważasz, że powinieneś zrobić i obwiniasz się, że ich nie robisz.
  • Powiększanie. Z drobnych problemów robisz wielką sprawę.
  • Perfekcjonizm. Trzymanie się niemożliwych standardów i dążenie do doskonałości naraża się na porażkę.
  • Polaryzacja. Widzisz rzeczy tylko jako dobre lub złe. Nie ma kompromisu.

Koncentrowanie się na pozytywnym myśleniu

Możesz nauczyć się zamieniać negatywne myślenie w pozytywne myślenie. Proces jest prosty, ale wymaga czasu i praktyki — w końcu tworzysz nowy nawyk. Oto kilka sposobów myślenia i zachowywania się w bardziej pozytywny i optymistyczny sposób:

  • Określ obszary do zmiany. Jeśli chcesz stać się bardziej optymistyczny i zaangażować się w bardziej pozytywne myślenie, najpierw zidentyfikuj obszary swojego życia, o których zwykle myślisz negatywnie, niezależnie od tego, czy jest to praca, codzienne dojazdy do pracy, zmiany w życiu czy związek. Możesz zacząć od małych rzeczy, skupiając się na jednym obszarze, aby podejść w bardziej pozytywny sposób. Pomyśl o pozytywnej myśli, aby poradzić sobie ze stresem, zamiast negatywnej.
  • Sprawdź się. Okresowo w ciągu dnia zatrzymaj się i oceń, co myślisz. Jeśli odkryjesz, że twoje myśli są głównie negatywne, spróbuj znaleźć sposób, aby nadać im pozytywny kierunek.
  • Bądź otwarty na humor. Daj sobie przyzwolenie na uśmiech lub śmiech, zwłaszcza w trudnych chwilach. Szukaj humoru w codziennych wydarzeniach. Kiedy możesz śmiać się z życia, czujesz się mniej zestresowany.
  • Postępuj zgodnie ze zdrowym stylem życia. Staraj się ćwiczyć przez około 30 minut przez większość dni tygodnia. Możesz także podzielić go na 5- lub 10-minutowe odcinki czasu w ciągu dnia. Ćwiczenia mogą pozytywnie wpływać na nastrój i zmniejszać stres. Stosuj zdrową dietę, aby napędzać umysł i ciało. Dobrze się wyspać. I naucz się technik radzenia sobie ze stresem.
  • Otaczaj się pozytywnymi ludźmi. Upewnij się, że osoby w twoim życiu są pozytywnymi, wspierającymi ludźmi, na których możesz polegać, aby udzielać pomocnych rad i informacji zwrotnych. Negatywni ludzie mogą zwiększyć poziom stresu i sprawić, że wątpisz w zdolność radzenia sobie ze stresem w zdrowy sposób.
  • Ćwicz pozytywne mówienie do siebie. Zacznij od jednej prostej zasady: nie mów sobie niczego, czego nie powiedziałbyś nikomu innemu. Bądź dla siebie delikatny i zachęcający. Jeśli negatywna myśl pojawi się w twoim umyśle, oceń ją racjonalnie i odpowiedz afirmacjami tego, co jest w tobie dobre. Pomyśl o rzeczach, za które jesteś wdzięczny w swoim życiu.



Comment here