Badanie uczni\u00f3w po szkole jest wa\u017cnym tematem w edukacji. Szczeg\u00f3lnie dzisiaj, kiedy system edukacji jest pod tak du\u017c\u0105 presj\u0105, aby produkowa\u0107 innowacyjnych i produktywnych obywateli. Pytanie brzmi, czy szko\u0142a naprawd\u0119 ma negatywny wp\u0142yw na ucznia? Zbadajmy ten temat dok\u0142adniej.<\/b><\/p>\n
<\/p>\n
Najbardziej widocznym faktem dotycz\u0105cym szko\u0142y jest to, \u017ce zapewnia cz\u0142owiekowi zaj\u0119cie, ale czy naprawd\u0119 ma pozytywny wp\u0142yw na jego \u017cycie i ca\u0142e spo\u0142ecze\u0144stwo? Wsp\u00f3\u0142czesny system edukacji opiera si\u0119 na pewnym zestawie za\u0142o\u017ce\u0144 i przekona\u0144, kt\u00f3re nie s\u0105 ju\u017c aktualne. Te za\u0142o\u017cenia to:<\/p>\n
Wielu uczni\u00f3w sp\u0119dza du\u017c\u0105 cz\u0119\u015b\u0107 swoich lat szkolnych na marnowaniu czasu. Dlaczego? Poniewa\u017c szko\u0142a skupia si\u0119 na przekazywaniu informacji, a nie na nauce samodzielnego my\u015blenia. Szko\u0142y g\u0142\u00f3wnego nurtu koncentruj\u0105 si\u0119 na rutynowym zapami\u0119tywaniu fakt\u00f3w i umiej\u0119tno\u015bci, zamiast uczy\u0107 dzieci, jak wykorzystywa\u0107 informacje do poruszania si\u0119 po \u015bwiecie i rozwi\u0105zywania problem\u00f3w. Zapami\u0119tywanie fakt\u00f3w i umiej\u0119tno\u015bci nie jest powodem do dumy dla cz\u0142owieka. Jest uwa\u017cane za oznak\u0119 niskiego statusu cz\u0142owieka. Koncentracja na przekazywaniu informacji pozbawia ucznia kreatywno\u015bci. Kreatywno\u015b\u0107 to zdolno\u015b\u0107 do znajdowania nowych, lepszych rozwi\u0105za\u0144 problem\u00f3w. Szko\u0142a nie uczy uczni\u00f3w jak tworzy\u0107, uczy ich jedynie jak kopiowa\u0107 to, co zrobili inni.<\/p>\n
Wielu uczni\u00f3w w okresie szkolnym jest nadmiernie pewnych siebie i niespokojnych. Czuj\u0105, \u017ce nie s\u0105 w stanie poradzi\u0107 sobie z wyzwaniami, jakie stawia przed nimi \u017cycie. Czuj\u0105 si\u0119 nieadekwatni i nietolerancyjni wobec innych. Nadmierna pewno\u015b\u0107 siebie jest jedn\u0105 z g\u0142\u00f3wnych przyczyn l\u0119ku w\u015br\u00f3d m\u0142odych ludzi. Nadmierna pewno\u015b\u0107 siebie to przekonanie, \u017ce jest si\u0119 lepszym od innych. Jest to jeden z powod\u00f3w, dla kt\u00f3rych uczniowie mog\u0105 czu\u0107 si\u0119 niespokojni i niekompetentni. Nadmierna pewno\u015b\u0107 siebie jest cz\u0119sto wspierana przez system szkolny. Wielu m\u0142odym ludziom m\u00f3wi si\u0119, \u017ce s\u0105 dobrzy w r\u00f3\u017cnych rzeczach i zach\u0119ca si\u0119 ich do wierzenia, \u017ce s\u0105 lepsi od innych. Nadmierna pewno\u015b\u0107 siebie jest cz\u0119sto wspierana przez rodzic\u00f3w, nauczycieli i ludzi w og\u00f3le. Kiedy wierzysz, \u017ce jeste\u015b lepszy od innych, cz\u0119sto czujesz niepok\u00f3j w por\u00f3wnaniu z nimi. W szkole r\u00f3wnie\u017c \u0142atwo o zdarzenia losowe dlatego warto ubezpieczy\u0107 dziecko by wzi\u0105\u0107 odszkodowanie za wypadek w szkole. <\/a><\/p>\n\n
\r\n