Tak \u0142atwo wydajemy dzisiaj za\u015bwiadczenia i pi\u0119tnujemy nasze dzieci bli\u017cej nieokre\u015blonymi nazwami: spektrum autyzmu, spektrum adhd, nadwra\u017cliwo\u015b\u0107, nadpobudliwo\u015b\u0107, niedowra\u017cliwo\u015b\u0107… lista jest d\u0142uga. Dzieci nie pasuj\u0105 dzisiaj do tajemniczej normy okre\u015blonej przez \u201ewiedz\u0105cych\u201d lekarzy, psychiatr\u00f3w i psycholog\u00f3w. Co\u015b jest nienormalne albo zaburzone. Aby zbada\u0107 ow\u0105 norm\u0119 zbudowano skomplikowan\u0105 administracj\u0119<\/em> zatrudniaj\u0105c\u0105 rzesze ludzi, aby wykrywa\u0142a odchy\u0142y, wi\u0119c je wykrywaj\u0105 z zaanga\u017cowaniem i zadowoleniem, \u017ce maj\u0105 prac\u0119. <\/em><\/p><\/blockquote>\nAutorka w swojej pracy psychologa stara si\u0119 nie zamyka\u0107 oczu na \u015brodowisko, w jakim \u017cyje dzisiaj dziecko, obserwuje zmiany otoczenia i zastanawia si\u0119 nad ich wp\u0142ywem na codzienne funkcjonowanie dzieci<\/strong>. Wraz z dziewi\u0119cioma psychologami i pedagogami pracuj\u0105cymi na co dzie\u0144 z dzie\u0107mi zastanawia si\u0119 m.in nad nadmiarem bod\u017ac\u00f3w wzrokowych, s\u0142uchowych, zapachowych, kt\u00f3re otaczaj\u0105 dzieci, nadmiarem wymaga\u0144 jakie si\u0119 im stawia i jakie same sobie stawiaj\u0105.<\/p>\n\n\n
\r\n