Na temat zaburzeń emocjonalnych – depresja i podobne.

Zaburzenia emocjonalne to obszerne pojęcie zawierające przeróżnego rodzaju zakłócenia postępowania, sposobu myślenia oraz nastroju człowieka.

PoradyZdrowie

Jak żyć fitness?

Rate this post

Dlaczego prawie każdy może osiągnąć świetną formę, ale tak niewielu ją utrzymuje? Z jakiegoś powodu wielu z nas wydaje się być zadowolonymi z tymczasowych rezultatów. Często słyszy się, jak przyjaciel mówi: „Chcę schudnąć 10 kg przed ślubem” lub „Chcę wyglądać najlepiej na moim zjeździe w szkole średniej”. Niektórzy z nas chcą się poczuć swobodnie na plaży latem. Zamiast skupiać się na chwilowych wzlotach, przyjęcie atrybutów fitnessowego stylu życia pozwoli ci utrzymać ciężką pracę. Przeczytaj o zaburzeniach odżywianiahttp://zaburzeniaemocjonalne.pl/o-zaburzeniach-odzywiania/

Jak Jeść by Zdrowo Żyć – Sprawdź jakie zasady i normy żywieniowe należy przestrzegać!

http://tylkorelaks.pl/740-jak-jesc-by-zdrowo-zyc-9788381191869.html

Zamiast skupiać się na tych małych, krótkotrwałych celach, wzywamy Was do spojrzenia na ogólny obraz i zmianę stylu życia, aby osiągnąć długoterminowe rezultaty. Słowo „styl życia” może wydawać się zastraszające, szczególnie dla kogoś, kto dopiero wchodzi w świat zdrowia i kondycji. Styl życia fitness to nie uczestniczenie w obsesyjnych zachowaniach, takich jak ważenie jedzenia, perfekcyjne odmierzanie posiłków i nigdy nie opuszczanie treningu. Zamiast tego proponujmy Wam uczynić z ćwiczeń na zdrowie i kondycję normalną częścią twojego życia. Oczywiście przyda się zainwestować trochę czasu i energii w trening i przygotowanie posiłków, ale nie musi to być trudne ani uciążliwe.

Spożywanie pokarmów jest codzienną koniecznością, dlatego tak ważnym jest, by właściwie dobierać produkty, które znajdą się w naszym jadłospisie. Adam Kulpaczyński, korzystając z wieloletnich obserwacji oraz bogatych materiałów źródłowych, wskazuje alternatywną drogę do poprawy ogólnego stanu zdrowia. Sprawdź co możesz zrobić dla swojego zdrowia i dobrego samopoczucia?

Życie w stylu fitness może wydawać się trudnym zadaniem, jednak jest to dość proste. Tak długo, jak jesteś świadomy tego, co jesz oraz to jak sprawny i pracowity jesteś na siłowni, będziesz wyglądać i czuć się lepiej niż do tej pory. Nie ważne czy chcesz być modelką fitness, jak ja, lub brać udział w kulturystyce lub pokazie figur, oczywiście wymagany byłby wyższy poziom poświęcenia i dyscypliny. Aby osiągnąć podstawowy poziom sprawności i utrzymać go, postępuj zgodnie z zasadami przedstawionymi w tym artykule. Oferujemy kilka sposobów, które pomogą ci uczynić zdrowie i kondycję przyjemną i regularną częścią twojego życia.

1. Unikaj ekstremów

Osiągnięcie celów w zakresie budowy ciała wymaga czasu. Ponieważ większość ludzi nie ma cierpliwości ani dyscypliny, aby przestrzegać ścisłej diety i planu ćwiczeń, często popadają w skrajności, mając nadzieję na „szybki efekt”. Cały czas obserwujemy to w mediach –  obiecuje się nam, że możesz zbudować sześciopak, ćwicząc zaledwie kilka minut dziennie lub że będziesz mieć idealne ciało na plaży po zażyciu specjalnie opracowanej pigułki dietetycznej przez dwa tygodnie. Krótkoterminowe, ekstremalne metody transformacji ciała po prostu nie działają. Co więcej, są wyjątkowo niezdrowe i narażają twoje ciało na ogromny stres. Wiele osób stosuje ekstremalne diety i rutynowe treningi, mając nadzieję szybki efekt. Czasami te ekstremalne metody przynoszą przejściowe rezultaty, ale ostatecznie twoje ciało będzie dążyć do równowagi i często wracasz do punktu wyjścia.

Jeżeli odchudzałaś/eś się już wiele razy i ponosiłaś/eś fiasko w swoich zamiarach, to ta książka jest właśnie dla Ciebie!



Skrajności można zaobserwować w dietach i suplementach, które ludzie przyjmują, a także w ćwiczeniach, które wykonują. Diety, które wykluczają lub ograniczają niektóre grupy żywności (tj. węglowodany) lub wychwalają określone produkty żywnościowe (np. dieta grejpfrutowa) są kolejnym przykładem skrajności, której należy unikać. Suplementy diety nie są regulowane przez EMA (Europejski odpowiednik FDA). W rezultacie firmy są w stanie umieścić praktycznie wszystko, co chcą w swoim produkcie. Suplementy diety niektórych producentów zawierają silne składniki, a łączenie kilku z nich jednocześnie może mieć szkodliwy wpływ na twoje zdrowie.

Należy także unikać ekstremalnych ćwiczeń. Zwłaszcza przy treningu mniej znaczy więcej. Jeśli pracujesz wydajnie, nie musisz codziennie wykonywać od trzech do czterech godzin sesji treningowych. Większość treningów może spokojnie kończyć się w ciągu 45 minut do godziny. Należy trenować każdą grupę mięśni raz w tygodniu, rozkładając równomiernie na pięć treningów. Ponadto, jeśli Twoim celem jest utrata masy ciała, unikaj szybkiej utraty wagi. Zdrowa waga do stracenia tygodniowo wynosi od pół do 1 kilograma. Ważne jest, aby pamiętać, że droga do zdrowia i kondycji to podróż przez całe życie i powinieneś cieszyć się tym procesem.

2. Nie bój się wyzwania

Czas, który spędzasz w siłowni, to czas, w którym twoje ciało regeneruje się. Zachęcamy do przynajmniej dwóch dni w tygodniu wolnego od treningu siłowego. Dni odpoczynku pozwalają twojemu ciału na odbudowę i pozwalają czerpać korzyści z ciężkiego treningu. Jeśli ćwiczysz każdego dnia, ryzykujesz przetrenowanie – stan, w którym twoje ciało nie jest w stanie się zregenerować, a wzrost mięśni ustaje. W wielu przypadkach przetrenowania niektórzy doświadczają zaniku mięśni.

Sugerujemy również wzięcie jednego dnia w tygodniu wolnego od diety. Nie przesadzaj, ale w tym wolnym dniu od diety jedz co chcesz. Następnego dnia wznów czystą dietę. W ten sposób nic się nie dzieje. Pozwala to nie tylko przełamać monotonię rygorystycznego planu odżywiania, ale także pozwala zwiększyć metabolizm. Jeśli zbyt długo przestrzegasz ścisłej diety, twoje ciało się przyzwyczai, powodując spowolnienie metabolizmu.

3. Bądź konsekwentny wobec treningu i odżywiania

Co jest uważane za najważniejszy aspekt uzyskania świetnej formy? Odpowiedź jest prosta – za każdym razem brzmi ona „konsekwencja”. Prawie każdy może trzymać się rygorystycznego planu treningu i ścisłej diety przez kilka tygodni, ale ci, którzy naprawdę osiągają kondycję, są konsekwentni w swoim podejściu przez cały czas. Oznacza to, że powinieneś dobrze jeść i ćwiczyć regularnie i docelowo, a nie tylko sporadycznie. Zapisuj swoje treningi, ustal harmonogram grup mięśni, które chcesz trenować każdego dnia i trzymaj się tego. Nie zawsze wszytko pójdzie zgodnie z zamiarem. Kiedy tak się stanie, że nie możesz iść na trening, oczywiście możesz opuścić go raz lub dwa, a nawet wziąć tydzień wolnego. Najważniejsze jest, aby jak najszybciej wrócić do siłowni i wrócić do rutyny fitness.

4. Często twórz nowe cele

Świetnym sposobem na zapewnienie postępu jest ciągłe tworzenie nowych celów. Zawsze powinieneś mieć szereg długoterminowych i krótkoterminowych celów, które chcesz osiągnąć. Najważniejsze części o posiadaniu celów to sprecyzowanie ich i spisanie. Na przykład „Chcę stracić 5 kilogramów w ciągu najbliższych czterech tygodni” to cel, który jest znacznie bardziej prawdopodobny do zrealizowania niż po prostu „Chcę dobrze wyglądać w kostiumie kąpielowym”. Upewnij się również, że masz plan osiągnięcia swoich celów.

Nawet po osiągnięciu pożądanej budowy ciała, spróbuj eksperymentować z nowymi metodami treningowymi, aby jeszcze bardziej udoskonalić mięśnie, i zawsze staraj się poprawić to, co już osiągnąłeś. Nie bój się poszerzać swoich horyzontów. Możesz wziąć udział w zawodach, a może nawet zostać modelką fitness.

5. Utrzymuj swoje treningi

Wykonywanie tej samej wersji ćwiczeń jest nie tylko nudne, ale powoduje, że twoje ciało dostosowuje się, a twoje wyniki osiągają efekt plateau (zatrzymanie procesu utraty nadmiernych kilogramów w trakcie odchudzania, budowania masy itp.). Zamiast tego zawsze powinieneś szukać różnych ćwiczeń i procedur treningowych. Wykaż się kreatywnością i wymyśl nowe ćwiczenia, które będą inaczej ukierunkowane na mięśnie. Gdy jest ciepło, przenieś trening na zewnątrz. Jeśli zwykle ćwiczysz sam, zabierz przyjaciela na następną sesję treningową. Istnieje wiele sposobów, aby Twoje treningi były ekscytujące, więc zmieniaj stare nawyki w nowe upodobania!

Zasady te są wyjątkowo pomocne i umożliwiły osiągnięcie celów nie tylko satysfakcjonujących, ale i przyjemnych. Zastosujecie przynajmniej niektóre z tych sugestii do własnej próby zmiany stylu życia.




Comment here