Na temat zaburzeń emocjonalnych – depresja i podobne.

Zaburzenia emocjonalne to obszerne pojęcie zawierające przeróżnego rodzaju zakłócenia postępowania, sposobu myślenia oraz nastroju człowieka.

CiekawostkiPoradyRelacje

Dlaczego wypalamy się zawodowo?

Rate this post

Czy słyszałeś ostatnio, jak ktoś z entuzjazmem rozmawia o swojej pracy? Ich praca ich podnieca. Nakręca. Wydaje się, że kochają to, co robią. A ponieważ wyjaśniają, jak ekscytująca jest ich praca, możesz myśleć: „Wow, chciałbym mieć taką energię do pracy, którą wykonuję”.

Literatura – wypalenie zawodowe – sprawdź!

Czasami, gdy słyszymy, jak entuzjastycznie ludzie mówią o swojej pracy, nasze umysły naturalnie zaczynają myśleć o jej negatywnych aspektach. Możemy zacząć myśleć o naszych chwilach, a nawet wspominać czasy naszych karier, w których moglibyśmy być pasjonatami naszej pracy – ale z upływem lat entuzjazm zniknął. A może nawet przez cały ten czas możemy nawet myśleć, że nasza praca stała się nudna.

Badania przeprowadzone w Wielkiej Brytanii wykazały, że pracownicy, którzy odbyli 30-minutowy spacer trzy razy w tygodniu, doświadczyli zwiększonego entuzjazmu i relaksu, jednocześnie zmniejszając niepokój.

Oczywiście nudne nie jest słowem, z którego każdy z nas chce korzystać, gdy opisujemy naszą pracę. Ale spójrzmy prawdzie w oczy; czasem się nudzi. W rzeczywistości niedawny artykuł w Psychology Today dzieli się badaniami, które pokazują, że  „… od 30 -90 % amerykańskich dorosłych doświadcza wypalenia zawodowego w pewnym momencie ich życia, podobnie jak 91 -do 98 % młodzieży”.

W rzeczywistości naukowcy badają znaczenie nudy w naszym codziennym życiu i karierze zawodowej.

„W przypadku braku nudy można pozostać uwięzionym w niespełnionych sytuacjach i przegapić wiele emocjonalnie, poznawczo i społecznie satysfakcjonujących doświadczeń. Nuda jest jednocześnie ostrzeżeniem, że nie robimy tego, co chcemy robić i „naciskiem”, który motywuje nas do zmiany celów i projektów ”,  – pisze badacz i profesor filozofii, Andreas Elpidorou   na University of Louisville.

Zasadniczo, Elpidorou mówi, że nuda jest sygnałem ostrzegawczym, że opanowała nas stagnacja, mogliśmy stracić z oczu nasze cele i nadszedł czas, aby wprowadzić zmiany.

Badania pokazują, że mężczyźni są bardziej znudzeni niż kobiety. Nuda w pracy może być chwilowym uczuciem lub czymś, co nie zniknie, dopóki nie zmienisz pracy lub branży. Jest to powszechne uczucie w miejscu pracy i można je zdefiniować jako brak zainteresowania lub trudności z koncentracją.
Nuda najczęściej pojawia się w przypadku pracowników średniego szczebla kariery, osób, które nie są zatrudnione (ich umiejętności są na wyższym poziomie niż rola zawodowa) lub osób, które ostatnio miały znaczącą zmianę w pracy i wartościach życiowych; jak nowi rodzice. Koncentracja na byciu produktywnym nie zawsze jest łatwa, gdy czujesz się mało inspirowany lub niedoświadczony. 
Wypalenie zawodowe, znudzenie dotychczasową pracą jest również jednym z największych czynników przyczyniających się do stresu związanego z pracą – nawet w dzisiejszym środowisku spowolnienia gospodarczego i niepewności zawodowej. Im mniej pracujesz, tym bardziej odczuwasz wewnętrzne znudzenie.

Do 70% wszystkich chorób jest zakorzenionych w stresie, a wiele z nich jest związanych z miejscem pracy. Bez względu na to, czy jesteś pracownikiem, czy pracodawcą, nuda boli. Wypalenie dezorganizację i tworzy zdemoralizowaną, pozbawioną energii atmosferę. Ponadto blokuje kreatywność , co podkopuje zdolność firmy do nadążania za konkurencją na rynku, zwłaszcza w tych burzliwych czasach.



Nuda w pracy jest więc problemem, z którym pracodawcy i pracownicy stają się coraz bardziej świadomi. W ten sam sposób, w jaki stres w miejscu pracy jest obecnie należycie uwzględniany w większości organizacji, nuda w miejscu pracy musi być traktowana tak samo, jeśli chcemy utrzymać wykwalifikowanych, zmotywowanych i zdrowych pracowników. 

Oto kilka sposobów, aby przezwyciężyć nudę i wypalenie zawodowe, aby osiągnąć wspaniałe rezultaty.

  1. Ogarnij uczucie. Wszyscy wiemy, jak wygląda nuda. Nasza naturalna reakcja polega na zminimalizowaniu znużenia, które jej tworzy, po prostu zajmijmy się lub wyeliminujmy rzeczy, które nas rozpraszają . Zastanówmy się, dlaczego nasza praca nas nudzi, nie zadowala. Co sprawia, ze nie czujemy się spełniani w związku z obecną pracą? Może koniecznym, jest odpoczynek –  weź urlop, aby naprawdę zastanowić się nad tym, co chcesz robić i co osiągać w pracy.
  2. Pomyśl o innych. Nuda jest wrodzonym elementem egoizmu. To ma sens. Kiedy jesteśmy znudzeni, myślimy tylko o tym, jak bardzo jesteśmy nieszczęśliwi. Przełącz swoją uwagę na innych ludzi. Zacznij myśleć o tym, jak twoja praca lub rzeczy, nad którymi możesz pracować, mogą pozytywnie wpłynąć na życie innych.
  3. Podnieś wyzwanie. Psycholodzy twierdzą, że monotonia jest jedną z najczęstszych przyczyn nudy. Często naszą naturalną reakcją na monotonię jest poszukiwanie zewnętrznej stymulacji – myślimy, że potrzebujemy nowej pracy, promocji lub kogoś, kto nas zainspiruje, albo musimy czuć się doceniani za wykonaną już pracę. Ale najprostszym lekarstwem na monotonię jest nasza wewnętrzna stymulacja – podniesienie poprzeczki, wyzwanie, aby stworzyć większe wyniki i wyznaczanie celów, które czasami wydają się być poza zasięgiem. Jak na ironię, kiedy robimy te rzeczy, poszukujemy zewnętrznej stymulacji (promocji, inspiracji i uznania ).
  4. Wyniki świadków z pierwszej ręki. Po wykonaniu powyższych trzech kroków ważne jest uświadomienie sobie wpływu, jaki wywarłeś na innych. Pomyśl o odbiorcach swojej pracy. Mogą to być klienci, współpracownicy lub konkretna społeczność. Twoim zamiarem może być stworzenie wpływu, który polubią, ale możesz nigdy nie zdawać sobie sprawy z tego, jaki wpływ wywarłeś, dopóki nie zobaczysz go z pierwszej ręki. W rzeczywistości badania pokazują, że ludzie, którzy idą i widzą, jak ich praca jest odbierana, są 17 razy bardziej narażeni na nudę w swojej pracy

Nudzić się to okropne uczucie. Ale jeśli nuda nie istniała, wszyscy moglibyśmy utknąć w świecie absolutnej identyczności, stagnacji i otępienia. I to też nie jest zbyt atrakcyjne. Jeśli próbowałeś prawie wszystkiego, aby poprawić swoją obecną pracę i czujesz się nieszczęśliwy od dawna, może to być czas, aby rzucić ją i znaleźć firmę, która pasuje do Twoich zainteresowań i umiejętności.

„Jeśli nie jesteś już kwestionowany na swoim stanowisku i próbujesz porozumiewać się ze swoim szefem , ale bez skutku, może to być znak, że nadszedł czas, aby odejść”, powiedział Taylor w Business Insider’s Rachel Gillet .

 




Comment here