Na temat zaburzeń emocjonalnych – depresja i podobne.

Zaburzenia emocjonalne to obszerne pojęcie zawierające przeróżnego rodzaju zakłócenia postępowania, sposobu myślenia oraz nastroju człowieka.

Choroby, zaburzeniaEdukacjaTechnologiaUzależnienia

3 dobre powody, aby nie dawać dzieciom telefonu

Rate this post

 

Przeczytaj książkę OCZAMI DZIECKA – http://www.psychoskok.pl/produkt/oczami-dziecka/

 

To jak dziecko zostaje wychowane i co dostaje od dorosłych, rzutuje na całe jego obecne i późniejsze życie. Każdy człowiek, mały czy duży ma uczucia, dlatego należy mu się godne traktowanie.

Technologia jest teraz częścią życia, a dzieci są coraz lepiej z niej korzystają. Ogromna zdolność przyswajania wiedzy, ich ciekawość i niekończące się możliwości, jakie oferują urządzenia, sprawiają, że są one nie do odparcia dla dzieci. Nowa technologia wkracza w ich dzieciństwo. Coraz częściej sięgamy po technologię, aby uciszyć dziecko, zapewnić mu rozrywkę, podczas, gdy sami zajmujemy się innymi czynnościami. Na ile telefon rozwija a na ile zaburza umiejętności i zachowania naszych pociech? Czym jest „Efekt Tetris”?

1. Wpływa na rozwój neuronów: urządzenia przyzwyczajają mózg dziecka (i nie tylko) do funkcjonowania na zasadzie ciągłej stymulacji

W rzeczywistości wielu ekspertów w dziedzinie rozwoju dziecka podkreśla potrzebę wczesnego stymulowania dzieci. W ten sposób mogą osiągnąć maksymalny potencjał rozwoju intelektualnego. Jednak w przypadku urządzeń takich jak telefon, tablet itp.) dzieje się tak, że stymulacja ta wcale nie okazuje się być taka zdrowa. Co jest zdrowe dla naszego mózgu?

dziecko bawiące się telefonem komórkowym

Dlaczego? Urządzenia mobilne stale nadmiernie pobudzają mózg i powodują niestabilne, wibrujące i stale zmieniające się środowisko na urządzeniu. Ta nadmierna stymulacja nie jest zdrowa. To dlatego, że nie jest to stymulacja, której dziecko doświadczy później w prawdziwym życiu.

W tym kontekście ludzie mówią, że nadmierna stymulacja nie jest zdrowa, ponieważ jest dość sztuczna. To może powodować wiele frustracji, gdy dziecko stanie wobec spraw, które mają miejsce w życiu (może się ono okazać nudne i mniej stymulujące).

Dlatego istnieją badania łączące korzystanie z urządzeń mobilnych u dzieci poniżej 10 roku życia (wiek, w którym tworzenie się istoty białej mózgu osiąga szczyt) z ADHD.



2. Naraża dzieci na zagrożenia związane z Internetem i mediami społecznościowymi

Udostępnianie dzieciom telefonu oznacza umożliwienie im dostępu do świata, którego rodzice nie zawsze mogą kontrolować: Internetu. Używając metafory: jeśli nie zostawiłbyś dziecka w centrum handlowym bez sprawdzenia, z kim zostaje, bawi się i wchodzi w interakcje, dlaczego miałbyś dać mu swój telefon?

Niezależnie od tego, jak bardzo jesteś przekonany, że Twoje dziecko może odpowiedzialnie korzystać z urządzenia, nie jest to zbyt realistyczne. Jeśli spróbujesz, będziesz mógł nadzorować, co dziecko robi z telefonem przez kilka pierwszych dni. Ale najprawdopodobniej zaczniesz mu ufać i obniżysz czujność, przestaniesz kontrolować. W miarę upływu czasu możesz narazić dziecko na bodźce i sytuacje, nad którymi nie masz już wcale kontroli.

Z drugiej strony, kiedy dajesz dzieciom telefon, ułatwiasz im wybieranie relacji „online” zamiast tych bezpośrednich, w czasie rzeczywistym. Być może okaże się, że tylko taka opcja będzie im odpowiadać.

Stanie się to większym problemem, jeśli chodzi o normalne uczenie się umiejętności społecznych. Integrowanie się z rówieśnikami w szkole, co może rzutować na przyszłość. Może stać się przeszkodą w ich pracy i życiu społecznym, gdy już staną się dorosłe.

3. Zapobiega rozwojowi dobrych nawyków i niezbędnych umiejętności

Używanie telefonu we wczesnym dzieciństwie utrudni kształtowanie ważnej umiejętności: koncentracji. Dzieje się tak, ponieważ urządzenia mobilne są zaprojektowane do przeskakiwania z jednego bodźca na drugi. Z koncentracją jest odwrotnie. Koncentracja oznacza skupianie uwagi na jednym bodźcu na raz, równomiernie i przez dłuższy czas.

To prawda, że ​​dzieci wydają się bardzo koncentrować na tym co dzieje się na wyświetlaczu telefonu lub tableta. Ale to łatwa forma koncentracji. Kieruje się ciągłymi zmianami, więc telefon wykonuje dla nich dużo pracy związanej z koncentracją.

mały chłopiec otoczony zabawkami, ale bawiący się na urządzeniu mobilnym

Dlatego też przekazanie dzieciom telefonu oznacza powstrzymanie ich od samodzielnego uczenia się radzenia sobie z nudą. Bardzo ważne jest, aby się czasem zwyczajnie ponudzić.

Ale kiedy dajesz dziecku telefon, dajesz mu to, aby zawsze był czymś zajęty. Więc nigdy nie mają szans się poznać czym jest ten stan. A czy zawsze jesteś w stanie mu to zapewnić? Sprawiasz, że dziecko jest czasami „niespokojne” i „ nadaktywne ”. Niechcący tworzysz grunt pod kłótnie. Ale ten test twojej cierpliwości będzie również dobry dla dziecka.

„Kiedy dajesz swojemu dziecku telefon, nie pozwalasz mu się nudzić.A jest to jedna z najbardziej podstawowych umiejętności w naszym codziennym życiu.”
Niezależnie od tego ważne jest to, że kontrolujemy to, co się dzieje. Więc jeśli damy im nasz telefon, powinniśmy obserwować co takiego robią.

Nie powinniśmy używać go jako sposobu na przerwę i obniżenie czujności. Niech to nie będzie metoda pozwalająca nam na odpoczynek i zwalniająca nas od odpowiedzialności co robi dziecko. Oznacza to także ustalenie, ile czasu mogą z niego skorzystać. Musimy im pokazać, w jaki sposób chcemy, aby korzystali z tych urządzeń. To podstawa: pozwólmy im na to, ale na bezpiecznych i dla nas i dla rozwoju samego dziecka zasadach.




Comment here